Turiștii care vizitează Alba Iulia se pot întoarce acasă, alături de „Vinul Cetății”, și cu „Pita Cetății”, cel mai recent produs de promovare al municipiului, lansat vineri în cadrul unui eveniment găzduit de Centrul de Informare și Promovare Turistică, la care au fost prezenți, alături de autorități locale și județene, și oaspeți din orașul italian Alessandria.
Încă de la lansarea în februarie a „Vinului Cetății”, un vin medaliat la concursuri internaționale, autoritățile locale din Alba Iulia au spus că vor urma și alte produse, cum ar fi pâinea, care vor fi „branduite cu Cetatea Alba Iulia”.
Astfel, începând de vineri, turiștii care vor veni la Alba Iulia vor fi întâmpinați cu un nou produs de marketing, un co-branding realizat de o brutărie locală în parteneriat cu Primăria Alba Iulia.
Pâinea, în greutate de 1,2 kilograme, are formă de stea în șapte colțuri, la fel ca cea a Cetății Alba Carolina.
Călin Mătieș, reprezentantul brutăriei care produce „Pita Cetății”, a menționat că aceasta este un produs atestat, ca „pita împletită”, de către Ministerul Agriculturii.
„Ingredientele sunt 40% suflet de român, 30% mândrie locală, 20% tradiție, iar 10% este făină, maia, apă, sare și ulei”, a menționat Călin Mătieș, care este și președinte al Federației Naționale a Producătorilor de Produse Tradiționale din România.
„Pita Cetății” va putea fi găsită ca prezentare la Centrul de Informare și Promovare Turistică, iar în rest la magazinele alimentare din Alba Iulia. Ea costă în jur de 9 lei, prețul fiind ceva mai mare deoarece manopera este aproape triplă față de o pâine normală, a precizat Mătieș.
„Pita” a ajuns deja și în Arnsberg, oraș german înfrățit cu Alba Iulia, dar și în diverse orașe din Italia și Spania.
Autoritățile locale susțin că, după „Vinul Cetății”, un Rhine Riesling, și „Pita Cetății”, vor fi rebranduite și alte produse locale. Alba Iulia este primul municipiu din România cu un manual de branding. (Sursa: AGERPRES)