25 iunie 2021 - 00:38

Magazinele alimentare locale in lupta cu marile lanturi internationale

Zece dintre cele mai puternice reţele locale adună mai puţin de 200 de magazine alimentare şi afaceri cumulate de circa 1,3 mld. lei. Spre comparaţie, Cora, cel mai mic jucător din comerţul modern, ce numără o reţea de doar 11 magazine, are afaceri anuale de peste 1,7 mld. lei spun cei de la Ziarul Financiar

Această comparaţie arată forţa pe care au căpătat-o în decurs de două decenii retailerii internaţionali care s-au extins constant şi care au reuşit cu unele formate să acopere uniform ţara, chiar şi oraşele mici şi medii care fuseseră până nu de mult tărâmul de luptă al companiilor româneşti mai scriu cei de la Ziarul Financiar. 

În total în România sunt circa 60.000-70.000 de magazine tradiţionale, fie ele chioşcuri, alimentare sau alte formate, iar ca vânzări acoperă mai puţin de 40% din toată piaţa de 20-22 mld. euro reiese din studiile făcute. 

Cele puţin peste 3.000 de magazine moderne – supermarketuri, hipermarketuri, magazine de proximitate sau cash&carry – mănâncă mai bine de 60% din banii pe care românii îi cheltuie pe mâncare, băutură, bunuri de îngrijire personală sau a locuinţei conchid cei de la Ziarul Financiar. 

Redactor: Daria Diaconiuc

CITESTE SI: Adrian Oros, mesaj pentru fermieri: ”Sa dea salarii de 800-1000 euro ca sa tina angajatii in tara”

  1. Consumatorii idioți se cumpără de la !!
    La piață zmeura e 30 RON / kg !!!! La Kaufland e 80 , iar la Carrefour 64 !!!!
    Etc. , etc. , etc. !!!!

Comments are closed.