Fasolea verde (pastai): beneficii uimitoare pentru sanatate. Sursa de fibre, vit. C, Mg, Fe, K si alte proprietati.

Fasolea verde proaspătă este o leguminoasă care se găsește pe tarabele noastre în timpul verii. Până de curând, păstăile sau boabele de fasole erau consumate în principal în America de Nord, în timp ce Europa a avut întotdeauna o predilecție marcantă pentru fasolea verde.

Caracteristicile păstăii verzi și galbene:

  • Conținut scăzut de calorii;
  • Bogată în fibre;
  • Sursă de vitamina C;
  • Stimulează tranzitul intestinal;
  • Îmbunătățește sistemul imunitar.

Culoarea galbenă a păstăilor vine de la flavonoidele, substanțe cu efecte antiinflamatoare și antioxidante, pe care le conține, iar culoarea verde – de la conținutul mare de clorofilă cu acțiune depurativă, antitoxică.

10 beneficii ale păstăilor (fasolea verde și galbenă):

  • Un studiu epidemiologic a fost realizat pentru a analiza efectul diferitelor alimente asupra riscului de cancer esofagian și stomacal. Rezultatele demonstrează o asociere între consumul regulat de păstăi (o dată sau de două ori pe săptămână și mai mult) și un risc mai mic al acestor două tipuri de cancer.
  • Unele studii epidemiologice asociază consumul mare de fructe și legume cu o densitate osoasă mai bună la adultul matur. În cazul păstăilot, cercetătorii au observat la animale că este unul dintre alimentele al căror consum duce la reducerea descompunerii osoase.
  • Cu mai mult de 8 g la 125 ml (1/2 cană), fasolea păstăi este o sursă foarte mare de fibre. Fibra dietetică, care se găsește doar în plante, include un set de substanțe care nu sunt digerate de organism. O dietă bogată în fibre este asociată cu un risc mai mic de cancer de colon și poate satisface pofta de mâncare, aducând mai repede senzația de sațietate. Există două tipuri principale de fibre (solubile și insolubile) care au efecte diferite asupra organismului: fasolea le conține pe ambele. Fibra insolubilă este creditată cu capacitatea de a preveni constipația prin creșterea volumului scaunului, în timp ce fibra solubilă poate ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare și poate ajuta la controlul diabetului de tip 2. Este recomandat ca femeile între 19 și 50 de ani să consume 25 g de fibre pe zi, iar bărbații cu aceeași grupă de vârstă 38 g pe zi.
  • Păstăile fierte sunt o sursă de magneziu pentru femei și nu pentru bărbați, exigențele lor fiind diferite. Magneziul participă la dezvoltarea oaselor, la construcția proteinelor, la acțiuni enzimatice, la contracția musculară, la sănătatea dentară și la funcționarea sistemului imunitar. De asemenea, joacă un rol în metabolismul energetic și în transmiterea impulsurilor nervoase.
  • Crude sau fierte, păstăile sunt surse de fier pentru bărbați, nu pentru femei, care au exigențe diferite. Fiecare celulă a corpului conține fier. Acest mineral este esențial pentru transportul de oxigen și formarea globulelor roșii. De asemenea, joacă un rol în producerea de noi celule, hormoni și neurotransmițători (mesageri în impulsurile nervoase). Trebuie menționat că fierul conținut în produsele alimentare de origine vegetală este mai puțin absorbit de organism decât fierul conținut în alimentele de origine animală. Cu toate acestea, absorbția fierului din plante este favorizată atunci când este consumată cu anumiți nutrienți, cum ar fi vitamina C.
  • Surse de mangan (Mn). Manganul acționează ca un cofactor pentru mai multe enzime care facilitează o duzină de procese metabolice diferite. De asemenea, participă la prevenirea daunelor cauzate de radicalii liberi.

  • Surse de vitamina B2 pentru femei. Vitamina este cunoscută și sub denumirea de riboflavină. Ca și vitamina B1, joacă un rol în metabolismul energetic al tuturor celulelor. În plus, contribuie la creșterea și repararea țesuturilor, la producerea hormonilor și la formarea de celule roșii din sânge.

  • Fasolea crudă este o sursă de folat. Folatul (vitamina B9) este implicat în producerea tuturor celulelor din corp, inclusiv a globulelor roșii. Această vitamină joacă un rol esențial în producerea materialului genetic (ADN, ARN), în funcționarea sistemului nervos și a sistemului imunitar, precum și în vindecarea rănilor și rănilor. Deoarece este necesar pentru producerea de celule noi, un consum adecvat este esențial în perioadele de creștere și pentru dezvoltarea fătului.
  • Fasolea crudă este o sursă de vitamina C. Rolul pe care vitamina C îl joacă în organism depășește proprietățile sale antioxidante. De asemenea, contribuie la sănătatea oaselor, cartilajului, dinților și gingiilor. În plus, protejează împotriva infecțiilor, promovează absorbția fierului din plante și accelerează vindecarea.
  • Fasolea crudă și fasolea fiartă sunt surse de vitamina K. Vitamina K este necesară pentru producerea de proteine ​​care ajută la coagularea sângelui (atât pentru stimularea și inhibarea coagulării sângelui). De asemenea, joacă un rol în formarea oaselor. Pe lângă faptul că se găsește în alimente, vitamina K este fabricată de bacteriile prezente în intestin, de unde și raritatea deficiențelor din această vitamină.

Sursa: passeportsante.net

Citește și

Parerea voastra este intotdeauna importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Utilizăm cookie-uri pentru a vă asigura cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă veți continua să utilizați acest site, trebuie să vă exprimați acordul asupra acestui lucru. Accept Citeste mai mult