EXCLUSIV! MADR gandeste alternative la hipermarketuri pentru produsele traditionale romanesti

In această perioadă mediul privat a avut de suferit, indiferent de măsurile luate de producători și cheltuielile mari. În cadrul emisiunii Agro TV fermierii și reprezentanți ai producătorilor locali au mărturisit cât de greu este în perioada aceasta să menții locurile de muncă și să își poată onora comenzile.

Paula Vals, antreprenoare din zona Dobrogea spune că „Grupul de firme pe care îl conduc are 240 de oameni și la începutul acestei pandemii ne-a fost destul de greu, pentru că nu se dăduse toată ordonanțele, nu știam ce se întâmplă cu șomajul tehnic, oamenii erau acasă și am fost destul de bulversați. Ulterior s-au mai așezat puțin lucrurile. Dar cheltuielile au crescut foarte mult, măsurile de siguranță au fost cu mult mai drastice. În această perioadă prețurile au sărit substanțial, dacă înainte luam o cutie de măști cu 100 de lei, acum am luat-o cu 350 de lei”, a mărturisit Paula Vals, antreprenor zona Dobrogea în exclusivitate pentru AGRO TV.

Călin Matieș, președintele Federației Naționale a Producătorilor de Produse Tradiționale din România, a vorbit despre importanța consumării produselor tradiționale românești. Acesta a menționat că realizarea produsului sută la sută românesc oferă locuri de muncă pentru fermieri, pentru vânzători, pentru alți specialiști din domeniu și oferă acces consumatorilor la produse din România, sănătoase și tradiționale, la prețuri accesibile. „Produsul tradițional românesc este produsul sută la sută românesc și care face plus valoare în întreaga lui componentă”, spune producătorul.

„În perioada aceasta, nu e simplă treaba, pentru foarte mulți. O problemă pe care eu am ridicat-o domnului președinte ANSVSA: discutăm, piețele deschise, dar târgurile? Încerc acum să găsim o soluție, o regulă unitară la nivel național ca pe lângă piețe, să fie deschise și târguri în care să se vândă doar produse naționale și locale sută la sută românești. Iar marile magazine e un subiect aparte, întrucât noi nu am scumpit nici un produs, în timp ce marile magazine au ridicat aceste prețuri și pe lângă aceasta au fost ridicate și impozite cu 1,8%”, a declarat în exclusivitate pentru AGRO TV, Călin Matieș, președintele Federației Naționale a Producătorilor de Produse Tradiționale din România.

Călin Matieș a explicat că aceste impozite fac ca producărul român să obțină un venit minim. „Dacă pâinea este la marile magazine la 10 RON, atunci 6 RON sunt ale hipermarket-ului și doar 4 RON îi revin producătorului. Nu se poate funcționa astfel”, spune producătorul.

Secretarul de stat la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a menționat că a fost o propunere ca să se facă o cooperativă a Federației Producătorilor din România, în așa fel încât să creeze o alternativă la hipermarketuri, ceea ce implică facilități fiscale. De asemenea, a fost o negociere pentru o piață din Capitală care să se dea doar producătorilor. Altă propunere este ca să existe în fiecare orașe magazine cu produse tradiționale românești. Dar aceste măsuri necesită un proces destul de laborios, spune secretarul de stat Aurel Simion. Momentan se discută diferite soluții la nivel de minister.

Citește și

Parerea voastra este intotdeauna importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Utilizăm cookie-uri pentru a vă asigura cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă veți continua să utilizați acest site, trebuie să vă exprimați acordul asupra acestui lucru. Accept Citeste mai mult