COVID-19: Masuri adoptate de retaileri pentru a opri raspandirea virusului

Conform unui comunicat, conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a organizat o întâlnire cu reprezentanţii şi membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).

În cadrul întâlnirii care a a avut loc la iniţiativa ANPC, reprezentanţii retailerilor au prezentat un sumar al acţiunilor întreprinse pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19.  

În cadrul întâlnirii, membrii AMRCR au adus la cunoştinţa ANPC o serie de măsuri implementate în cadrul reţelelor de retail pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus COVID-19, astfel:  

-La nivelul lanţurilor comerciale din cadrul AMRCR s-au luat măsuri menite să prevină aglomerările şi s-au implementat măsurile recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interacţiune intensă (cărucioare, clanţe/mânere, uşi acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc);

-Personalul din cadrul magazinelor este instruit şi monitorizează permanent respectarea distanţei de siguranţă (minim 1 m) între clienţi, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afişe la casă sau distanţatoare sub diverse forme de panotaj ;

-Marile lanţuri comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru implementarea tuturor măsurilor menite să protejeze sănătatea clienţilor şi angajaţilor deopotrivă;

-Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situaţii de majorări de preţuri;

-Stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă, iar traficul de consumatori variază în funcţie de specificul şi formatul fiecărui magazin;

-La acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deşi cererea continuă să fie foarte mare;

-Clienţii sunt informaţi cu privire la măsurile de prevenire a infecţiei cu COVID-19 printr-o serie de afişe şi mesaje în cadrul punctelor de vânzare;

-S-au sistat activităţile de sampling şi cele de testare a produselor dermo-cosmetice în magazin;

-În condiţiile suspendării activităţii şcolare, s-au implementat sisteme şi programe speciale de lucru pentru a veni în sprijinul angajaţilor cu copii;

-Programul de lucru a fost regândit pentru a se limita aglomerările în mijloacele de transport;

-S-a implementat o procedură de triaj a angajaţilor pentru a preveni accesul la locul de muncă a persoanelor care prezintă simptomatologie specifică (ex. febră, tuse, stare de rău);

-Au fost stabilite componenţe clare nominale ale echipelor de lucru, precum şi perimetre stricte în care angajaţii îşi desfăşoară activitatea şi fluxuri de deplasare în cadrul activităţii;

Membrii au informat că există proceduri interne cu privire la orice situaţia deosebită ce este raportată imediat angajatorului şi autorităţilor. Pentru clienţii din magazine, în această perioadă se recomandă:  

-Păstrarea unei distanţe de siguranţă de minim 1 metru faţă de celelalte persoane din magazin;

-Respectarea indicaţiilor şi mesajelor afişate în magazine;

-Evitarea cumpărăturilor în orele de vârf;

-Efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun;

-Evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate;

-Folosirea mănuşilor de unică folosinţă sau a pungilor disponibile în magazin;

-Utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziţionate în spaţiile publice. (Biroul de Presa ANPC)

Citește și

Comentariile sunt închise

Utilizăm cookie-uri pentru a vă asigura cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă veți continua să utilizați acest site, trebuie să vă exprimați acordul asupra acestui lucru. Accept Citeste mai mult