Comitet de Urgenta la Iasi! Noi masuri pentru prevenirea coronavirus

Dată fiind evoluția situației la nivel național și internațional, primarul Mihai Chirica a convocat astăzi, 17 martie, la Palatul Roznovanu, o nouă ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență destinată luării unor măsuri de prevenire a infecției cu noul coronavirus COVID-19 în Municipiul Iași.

Printre măsurile luate astăzi, 17 martie, de Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași ar fi- se acordă cu titlu gratuit un număr de 20 de permise de parcare liberă personalului medical implicat în activitatea de combatere a infecției cu coronavirus (cinci pentru Direcția de Sănătate Publică Iași și 15 pentru Spitalul Clinic de Boli Infecțioase în parcările de pe raza Municipiului Iași.

Direcția de Asistență Socială Iași va achiziționa încă 500 de kilograme de tifon pentru confecționarea de măști, precum și stocuri de substanțe dezinfectante pe bază de hipoclorit.

Direcția de Asistență Socială Iași, SC Salubris SA, SC Compania de Transport Public SA, Direcția de Exploatare a Patrimoniului și SC EcoPiața SA vor lua măsuri de asigurare a stocurilor de substanțe dezinfectante (câte 1.000 de litri fiecare).

De astăzi, 17 martie 2020 toate asociațiile de proprietari / locatari vor aplica zilnic măsurile de dezinfectare a zonelor de acces (scările de bloc) în imobile cu substanțe dezinfectante pe bază de clor. Serviciul Asociații Proprietari din cadrul Direcției de Fond Locativ va asigura comunicarea și verificarea implementării acestei măsuri de către asociațiile de proprietari / locatari.

Tot de astăzi, Poliția Locală Iași va asigura monitorizarea activității în complexurile comerciale Palas, Felicia, Iulius Mall, Era și eGros în vederea semnalării eventualelor aglomerări, pentru a putea lua o decizie ulterioară precizează Biroul de Presă al Primăriei Municipiului Iași.

În plus, având în vedere trecerea la nivelul trei de securitate și dispunerea stării de urgență la nivel național, privind infecția cu coronavirus, și luând în considerare creșterea numărului de cazuri confirmate, președintele Consiliului Județean, Maricel Popa a convocat managerii spitalelor aflate în subordinea CJ dispunând ca pe toată durata epidemiei generate de virusul Covid-19, măsurile stabilite de Direcția de Sănătate Publică cu privire la acțiunile ce urmează a fi întreprinse la nivelul spitalelor din subordinea CJ să fie coordonate de un comitet de urgență. Președinte a fost numit dr. Lucian Eva, managerul Spitalului Clinic de Urgență “Prof. Dr. Nicolae Oblu” iar vicepreședinte, Robert Dâncă- managerul Spitalul Clinic de Obstetrică și Ginecologie ”Cuza-Vodă”. Membrii comitetului sunt dr. Carmen Dorobăț – managerul Spitalului de Boli Infecțioase, dr. Cristina Grigorescu – managerul Spitalului de Pneumoftiziologie, dr. Gabriel Martinescu – managerul Spitalului de Obstetrică – Ginecologie “Elena Doamna” și Corneliu Mihai- managerul Spitalului de Urgenţă pentru Copii “Sf. Maria”.

În sarcina acestui comitet revine întocmirea strategiei unitare de lucru impusă de epidemia generată de coronavirus precum și sprijinirea coordonării activității medicale și financiare a spitalelor din subordinea Consiliului Județean. În acest sens, a fost întocmită deja o bază de date comună, pentru a ști în orice moment care sunt stocurile de echipamente, medicamente și materiale sanitare de care dispune fiecare dintre cele șase unități medicale. Necesarul de echipamente, materiale sanitare, medicamente și aparatură medicală va fi mai întâi analizat de principiu de toți directorii spitalelor, apoi înaintat spre achiziție, în vederea gestionării situației impusă de epidemia de coronavirus.

Periodic, vor fi comunicate stocurile de medicamente și materiale sanitare deținute de fiecare spital, necesare pentru prevenirea și tratarea coronavirusului.

În cazul în care Spitalul de Boli Infecțioase nu va mai putea face față numărului de pacienți, o parte dintre aceștia vor fi direcționați către Spitalul de Neurochirurgie.

Citește și

Comentariile sunt închise

Utilizăm cookie-uri pentru a vă asigura cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă veți continua să utilizați acest site, trebuie să vă exprimați acordul asupra acestui lucru. Accept Citeste mai mult