ROMANII ISI CHELTUIE BANII PE MURATURI, GEMURI SI HAINE DE IARNA

23

Un studiu recent arată pe ce cheltuie banii românii odată cu venirea toamnei. S-a constatat că în mediul urban 65% dintre români își consumă banii pe muraturi, fiind pe locul întâi în topul cheltuielilor de toamnă.

Pe de altă parte, pe locul doi se află, hainele și încălțămintea de iarnă cu un procentaj de 63%. Persoanele care au participat la sonaj declară că preferă să cumpere din timpul tomanei toate acestea.

Şi tot pentru timpul iarnii, românii pregătesc gemuri şi compoturi, acestea situându-se pe locul trei ca prioritate pe lista cheltuilelilor de toamnă, pentru mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi, conform sondajului realizat de către Provident Financial România.

Cheltuileile pentru murături sunt în valoare de 261 de lei, pentru haine şi pantofi, 685 de lei şi pentru gemuri, dulcețuri şi compot, suma de 202 lei.

În acelaşi timp, pentru restul românilor care locuiesc în satele şi comunele din țară, prioritară este casa.  Aproape un sfert dintre cei care au răspuns la sondaj spun că toamna plănuiesc să renoveze o cameră sau întregul imobil, iar 12% se gândesc la confort şi optează pentru toate cele necesare încălzirii pe timp de iarnă. Pentru unul din zece respondenţi, preferă dulciurile specifice din casa, așadar și ei se numără printre cei care chetuie bani pe gemuri si compoturi.

În mediul urban, cei mai mulţi bani se cheltuie pe city break-uri,  în jur de 1.454 de lei. Pe locul doi, şi foarte aproape ca valoare, banii cheltuiți se îndreaptă către diverse evenimente, cum ar fi nunţi, botezuri şi aniversări – 1.424 de lei, iar lista este completată de noile modele de telefoane – 1.412 lei.

În mediul urban oamenii ar aloca aproximativ 1.200 de lei pentru renovarea unei camere sau a locuinţei, în rural casa are prioritate din nou, iar suma totală ce urmează a fi cheltuită este de peste 2.300 de lei, o sumă aproape dublă față de cei care locuiesc în orașe.

Începutul anului şcolar aduce cheltuieli orăşenilor, în medie, 567 de lei, însă doar 30% dintre participanții la sondaj au în minte această cheltuială. În mediul rural, nu toți românii se gândesc la aceste sume cheltuite, deşi pregătirile pentru un nou an şcolar sunt mai sus în lista, doar 8% dintre respondenţi s-au gândit că vor cheltui bani și pentru acest aspect.

Patru din 10 români din mediul urban s-au gândit deja că vor cheltui bani pentru întreținerea mașinii, schimbarea sau achiziționarea cauciucurilor de iarnă. Pentru un set de anvelope şi manopera aferentă, participanții alocă în medie suma de 854 de lei.

Black Friday este pe locul 4 în topul cheltuielilor. 44% din respondenţii din mediul urban gata să prindă reduceri, spun că vor cheltui sume de peste 900 de lei. Tot pentru reduceri, de data aceasta pentru articolele de vară, 37% din respondenţi plănuiesc să  scoată din buzunare peste 500 de lei.

Întrebaţi dacă  au resursele financiare necesare pentru a îşi face cumpărăturile de toamnă, 45% dintre participanții sondajului din mediul urban spun că vor trebui să renunțe la alte cheltuieli, 44% au deja banii necesari, iar 11% vor lua în calcul o sursă de finanţare.

În mediul rural, pe de altă parte, 61% vor renunţa la alte cumpărături pentru a putea acomoda lista toamnei, 18% au deja banii necesari, iar 20% vor contracta o finanţare.

Citește și

Cmentariile sunt închise