Grave abateri constatate de comisarii ANPC in pietele bucurestene

“In centrul atentiei noastre se afla consumatorul. Indiferent de posibilitatile financiare ale acestuia, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor este chemata sa vegheze ca fiecare operator economic respecta legislatia si mai ales, asa cum spuneam, interesele consumatorilor. Din acest motiv dupa deja binecunoscuta operatiune „peste din import”, pentru pastrarea echilibrului a fost aleasa una dintre pietele importante din Bucuresti. Credem ca tocmai operatorii economici de aici ar fi trebuit sa respecte consumatorul roman pentru ca el insusi reprezinta piata romaneasca de produse si servicii.” a declarat Horia-Miron Constantinescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.

In data de 09.09.2019 echipe de comisari din cadrul CRPCR Bucuresti-Ilfov au efectuat un numar de 13 actiuni de control pentru verificarea respectarii prevederilor legale din domeniul protectiei consumatorilor in Piata 16 Februarie, din Bucuresti. Actiunile de control au vizat verificarea respectarii prevederilor legale la comercializarea: articolelor textile si de incaltaminte si a produselor alimentare. De  asemenea s-au efectuat verificari la unitatile de alimentatie publica si la un salon de infrumusetare din incinta pietei.
Pentru deficientele constatate au fost aplicate 20 amenzi contraventionale in cuantum de 137.000 lei.

Masuri dispuse:

– au fost retrase definitiv de la comercializare 135.76 kg produse alimentare, in valoare de 1718 lei, care nu erau insotite de documente de provenienta, nu erau depozitate la temperatura impusa de catre producator, nu erau insotite de eticheta de produs de unde sa rezulte principlalele elemente de identificare si caracterizare;

– s-a propus masura complementara de inchidere pe o perioada de pana la 6 luni pentru 2 unitati de alimentatie publica;

– pentru un numar de 3 unitati (2 unitati de alimentatie publica si o unitate care presteaza servicii de infrumusetare) s-a dispus oprirea temporara a prestarii serviciului.

Principalele deficientele constatate:

– alaturi de un numar de 3.412 produse nealimentare, erau comercializate produse alimentare, respectiv pasta de tomate la care nu era respectata temperatura de pastrare/depozitare stabilita de catre producator, halva, fara elemente de identificare si caracterizare, precum si produsul telemea de capra – produs comecializat sub mentiunea de DELICATESA avand mentionata data de expirare 28.10.2019, fara ca comerciantul sa poata sa faca dovada cu ambalajul initial al produsului a datei expirarii;

– la operatorii economici care  prestau servicii de alimentatie publica s-a constatat ca prin serviciile de alimentatie publica oferite se punea in pericol sanatatea consumatorilor, intrucat produsele folosite in procesul tehnologic de preparare a preparatelor culinare nu erau sigure nefiind insotite de etichete de produs care sa contina principlalele elemente de identificare si caracterizare si nu informau consumatorii cu privire la ingredientele cu efect alergen. (Biroul de presa ANPC)

Citește și

Parerea voastra este intotdeauna importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: