ALIMENTARA SI APROZARUL AR PUTEA DEVENI UN AJUTOR PRETIOS PENTRU PRODUCATORII ROMANI

Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a anuntat în cadrul unei conferințe de presă susțintă luni, 18 februarie, prin intermediul Casei Române de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, înființată de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, intenționează să creeze o rețea de magazine de stat de tip Alimentara si Aprozar, drept alternativă la supermarketuri și hipermarketuri.

Aceasta initiativa va sprijini producătorul autohton si totodată „va scoate afară intermediarii care falsifică prețul și depreciază produsul”.

Rețeaua națională de magazine va fi implementată în special în zonele cu consum mare, urmând să asigure piaţa internă cu produse agro-alimentare proaspete şi procesate, ale producătorilor români.

Casa Română de Comerţ Agroalimentar „Unirea” a fost înființată de executivul român pe 29 noiembrie 2018. Prin intermediul acestei societăți comerciale, statul intenționează să creeze un mecanism naţional ce va asigura achiziţia, sortarea, procesarea primară, standardizarea şi distribuţia către reţelele comerciale interne sau de export a produselor agro-alimentare. Potrivit informațiilor apărute în presă, Guvernul intenaționează să investească peste 100 de milioane de euro prin intermediul Casei Comerţ „Unirea”.

Potrivit unui studiu realizat anul trecut de Creditinfo Romania, în pofida faptului că în România 99,6 la sută din comercianți sunt români, companiile străine cu o cotă-parte de 0,4% generează 56 la sută din profiturile din domeniul comerțului cu amănuntul, bani care ajung în țara de origine a retailerilor.

În același timp, doar 3 la sută din companiile românești fac față concurenței companiilor străine. Doar jumătate din profitul obținut de companiile românești este generat de acestea.

Țările care obțin cele mai mari profituri în România, depășind 2 miliarde de lei în 2016, sunt Germania — 38 la sută, Franţa — 10 la sută, Olanda — 7 la sută. Alte 43 de țări au un profit de sub 1 la sută.

Din cei 180 de mii de angajați în domeniul comerțului, aproape trei sferturi activează în companii românești, în timp ce în cele străine — 30 la sută: olandeze — 13 la sută, germane — 10 la sută, iar cele franceze — 6 la sută.

Potrivit studiului, mai puțin de jumătate din cumpărături (48 la sută) sunt vândute în magazine controlate de capitalul românesc, iar peste jumătate (52 la sută), în cele cu capital străin. Din acestea, cele mai relevante sunt cele cu capital german — 21 la sută, cele cu capital olandez — 19 la sută și 11 la sută în cele cu capital francez.

Citește și

Cmentariile sunt închise