Afaceri de familie multe – Planuri de succesiune putine

Potrivit unui studiu desfășurat în 58 de țări, în ciuda faptului că marea majoritate a managerilor cunosc obiectivul afecerilor acestora, businessurile de familie nu au un întotdeuna un plan efectiv de succesiune. Situația de față este cu atât mai alarmantă mai ales dacă ne gândim că 68% dintre persoanele care dețin o afacere de familie doresc să succede businessul urmașilor acestora.

Dintre managerii intervievați, aproape toți au fost de acord asupra unui lucru și anume, acela că menținera pe termen lung a unui control constant asupra afacerii include abordarea bazată pe cultură, viziune și valori comune. Din păcate însă, acest termen se extinde pe o perioadă de doar doi ani de zile în cazul a 71% din afacerile familiale.

„Decalajul dintre obiectivele pe termen lung și planificarea pe termen scurt în rândul afacerilor de familie poate fi recuperat doar cu ajutorul planurilor de succesiune. Deși proprietarii percep acest moment ca un eveniment îndepărtat, succesiunea este esențială pentru stabilitatea afacerii, necesită o planificare amănunțită și o pregătire solidă, întrucât este un proces de durată. În România, deja lucrăm cu clienți la pregătirea și implementarea transferului afacerii de la fondatori către moștenitori”, a declarat Dinu Bumbăcea, Partener coordonator Consultanță, Deloitte România, și liderul programului Deloitte Private.

În cee ce privește supraviețuirea pe termen lung a acestor afaceri, 61% dintre manageri consideră că situația financiară, abilitatea și viziunea de inovare împreună cu adaptarea rapidă la diferitele schimbări de mediu din business, sunt cele mai importante aspecte pe care aceștia le au în permanență în vedere.

Citește și

Cmentariile sunt închise