5 BENEFICII ALE CONSUMULUI DE STRUGURI

23

Albi, negri sau roze, unii mai dulci, altii mai zemoşi sau mai parfumaţi, orice soi de struguri alegi, doar beneficii culegi. De multe ori nu acordăm destulă importanță la ceea ce avem deja acasă iar cei care au viță de vie în curte, dețin o adevărată comoară. Strugurii  sunt și printre cele mai răspândite fructe din lume atât pentru gustul minunat al fructului cât și pentru vin.

Strugurii ne ajuta prin faptul că sunt bogați în antioxidanți iar alimentele care îii conțin au un risc mai scăzut al apariției cancerului prin protejarea ADN-ului celular, prin reducerea stresului oxidativ și prin limitarea reacțiilor care inițiază creșterea și dezvoltarea tumorilor. Acesta este doar unul dintre benefiile acestor gustări.

Iată cele mai interesante beneficii ale consumului zilnic de struguri:

1. Sunt antiinflamatoari

La fel ca alte alimente pe bază de plante, strugurii, bogați în antixidanți, pot reduce leziunile celulare prin protejarea lor. Doar una sau două cești de struguri pe zi poate ajuta la protejarea țesuturilor prin limitarea reacțiilor chimice care declanșează inflamația în organism.

2. Ajută inima

Când vine vorba de sănătatea cardiovasculară, strugurii sunt aliați puternici. Unii compuși din struguri pot ajuta la reglarea tensiunii arteriale, la reducerea inflamației datorată stresului oxidativ, la îmbunătățirea fluxului sanguin și la protejarea sistemului vascular.

3. Creierul poate avea beneficii datorită strugurilor

Polifenolii din struguri pot stimula cunoașterea prin menținerea sănătății și funcției vasculare. Acestea pot juca, de asemenea, un rol în semnalizarea neurotransmițătorilor și reducerea riscului de oxidare nocivă, ambele legate de un risc mai scăzut de declin cognitiv ca parte a unei diete pe bază de plante.

4. Sunt hidratanți

Un fapt mai puțin cunoscut este că sstrugurii sunt 82% apă. Hidratarea corectă este direct legată de aspectul pielii, regenerarea celulară și sănătatea generală. Alimentele bogate în apă precum strugurii vă pot ajuta pielea să rămână hidratată.

5. Ne pot ajuta în menținerea greutății

Pentru cei care se îngrijesc de siuluetă, avem o veste buna! Printre numeroasele substanțe nutritive găsite în struguri, aceste fructe din viță de vie conțin compuși cu proprietăți antioxidante numite flavonoide. Un studiu din anul 2016 a aratat faptul că dietele bogate în flavonoide ajută la menținerea greutății. În plus, o ceașcă de struguri are aproximativ 100 de calorii, făcându-le excelente pentru o gustare bogată în nutrienți, din care puteți mânca în cazu în care doriți o gustar cu un consum redus de calorii.

Citește și

Cmentariile sunt închise